Irakurri baino lehen:
- Ikasleek alfabeto ezagutzen dute eta baita beraien errepresentazio grafikoak ere.
- Ikasleek hitzen soinuak entzun, identifikatu eta manipulatzen dituzte.
- Ikasleek letren konbinazioa eta haien soinuaren arteko konexioa ezagutzen dute.
- Ikasleen hiztegia garatzen da hitz ezezagunen azalpenak emanez.
- Ikasleek testuarekin lotura duten materiala irakurri eta ikusten dute.
- Aurre ezagutzak aktibatzea.
- Hipotesiak egiten dituzte irakurriko dutenari buruz.
Irakurtzean:
- Ahots gora, ikasleek liburuan dagoena entzuten dute aktiboki.
- Ahots goran pentsatzea, irakurtzen dauden bitartean pentsatzen dutena adierazten dute.
- Galderak planteatu.
- Ikasleek testu bati buruz nola erreflexionatu ikasten dute talde txikietan.
- Ikasleek erreflexionatzen duten irakasleak irakurtzen duen bitartean.
- Ikasleek hipotesiak egiten dituzte irakurri ondoren, beraien hipotesiak onartu edo ezeztatzeko
- Ikasleek literaturaren ikasketetan parte hartzen dute; irakurketa ahots gorantz…
- Ikasleek beraien liburuak aukeratzen dituzte.
- Forma independienteetan irakurri eta gero, taldeetan bildu, ideiak konpartitzeko.
- Irakurketa norberak isilean egin.
Irakurri ondoren:
- Zatirik garrantzitsuenak laburtu edo parafraseatzen dituzte.
- Irakurri dutena ahoz kontatzen dute.
- Informazioa elkarbanatzen dute irakurri dutenaren arabera edo entzun dutenaren arabera.
- Gogoratzen dutena espresatzeko argazkiak erabiltzen dituzte.
- Bakoitzak gehien gustatu zaion zatia zein den besteei azaltzen die.
- Irakurketan azalduta ez dagoen zerbait azaltzeko ikasleek idatzizko edo irudizko klabeak erabiltzen dituzte.
- Jakintza berriak garatzeko beste irakurgai batzuetatik abiatzen dira.
- Debate bat eginez bakoitzak bere iritzia ematen du eta ideiak garatzen dituzte.
- Azterketa baten bidez haien ulermena ebaluatzen da.
- Ikasleek proiektu bidez egiten dute lan ikasi dutena azalduz.
IDAZKETA PROZESUARI DAGOKION ARIKETAK:
Idatzi baino lehen:
- Ikasleek idatzi behar dituzten gaiak apuntatzen dituzte.
- Ideien arteko ideiak apuntatzen dituzte.
- Ikasleek eskema batzuk sortzen dituzte.
- Ikasleek argazki mentalak sortzen dituzten idatzi baino lehen.
- Idazten hasten dira.
- Sarrerak idazten dituzte ideia asko lortzeko.
- Gai batzuk lantzen dituzte.
- Planifikatzeko sistema egokiak erabiltzen dituzte idazketari buruz hausnartzeko.
Idaztean:
- Ikasleek zirriborro bat egiten dute idatziko dutenaren inguruan.
- Ikasleek beraien idazlana hobetzen dute xehetasunak ezarriz eta informazioa organizatuz, aldatuz edo borratuz.
- Ikasleek ortografia eta gramatika hobetzen dute.
- Ikasleek gainontzekoei hobetzeko ideiak ematen dizkiete.
- Irakasleekin elkartzen dira idatzitakoa nola hobetu jakiteko.
Idatzi ondoren:
- Ikasleek ahoz elkarbanatzen dute idatzitakoa.
- Beraien idazlanak publikatzen dituzte.
- Gainontzekoen lanak ebaluatzen dituzte eta nola hobetu dezaketen esan.
- Elementu textual eta bisualak konbinatzen dituzte beraien idatziak gainontzekoen aurrean aurkezteko.
- Ikasleek beraien lana bideo bidez interpretatzen dute.
JARDUERAK:
- Ikasleek bakarka ipuin bat irakurri ondoren, talde txikietan banaturik bakoitzak bere ipuina azaldu beharko die gainontzekoei. Gero, bakoitzak bere ipuinaren laburpena egin beharko du.
- Ikasleak taldeka banatuko dira. Talde bakoitzeko kide bakoitzari ipuin zati bat emango zaio, eta hauek ipuina osatu beharko dute zatiak ordenatuz.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina